Tvarumo rinkodara
Tvarumo rinkodara
Tvarumo rinkodara – tai ne tik tendencija, tai verslo strategija. Tai požiūris, peržengiantis tradicines į pelną orientuotas rinkodaros strategijas. Tai atsakingumas, etiškumas, pirmenybės teikimas žemei ir jos žmonėms.
Prekės ženklo pasakojimas apie tvarumą.
Tvarumo pasakojimas yra nuosekli istorija, kuria jūsų organizacija turėtų pasidalinti, kad praneštų apie savo įsipareigojimą laikytis tvarios praktikos ir vertybių. Prekės ženklo pasakojimas išskiria įmonę iš kitų, kuria pasitikėjimą, plačiau apie tai galite skaityti čia. Šis pasakojimas turėtų apimti įmonės misiją, produktus/paslaugas ir procesus bei tai, kaip jie prisideda prie aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės.
Kuo svarbus pasakojimas apie įmonės tvarumo iniciatyvas:
Unikalumas: verslas turi išsiskirti, kad taptų matomas perpildytoje rinkoje. Tai gali jus išskirti ir pritraukti tam tikrus klientų segmentus, kuriems taip pat rūpi ir kurie palaiko tvarius projektus.
Darbuotojai: daugelis šiuolaikinių specialistų, ypač Z kartos, nori dirbti organizacijose, kurios dalijasi savo vertybėmis. Jei jūsų organizacija parodys jūsų įsipareigojimą aplinkosaugos ir socialinei atsakomybei, tai bus patrauklu tam tikriems darbo ieškantiems asmenims.
Pasitikėjimas ir reputacija: kai įmonės atvirai kalba apie savo tvarumo iniciatyvas, jos užmezga geresnius santykius su vartotojais, konkurentais, investuotojais. Tvarumo iniciatyvos kuria lojalumą. Geri dalykai turi būti matomi.
Pagrindiniai tvarumo rinkodaros principai ir iniciatyvų pavydžiai, kurių galite laikytis, kuriant prekės ženklo pasakojimą:
Nulinės emisijos statybvietės, misija neįmanoma?
Pasaulinė statybų pramonė išmeta 23 % viso pasaulio CO2. Būdai sumažinti taršą statybvietėse ar pasiekti nulinę emisiją:
1. Elektrifikuoti statybvietės įrankiai. „Instagrid“ akumuliatoriai, kurie turi tiek energijos, kad galėtų maitinti bet kurį tipinį statybvietės įrankį visą dieną ar ilgiau.
2. Elektrifikuotas statybvietės transportas Turėtų būti įgyvendintas ne tik automobilių, bet ir didesnių transporto priemonių elektrifikavimas, kad būtų galima pastatyti nulinės emisijos statybvietę.
3. Minimalus medžiagų išmetimas Pakartotinis statybinių medžiagų naudojimas; medžiagų keitimas į tvarias pvz.: medieną.
4. Atsinaujinančios energetikos naudojimas.
Atvejo analizė
„Ikea“ siekia, kad tvarus gyvenimas būtų prieinamas ir įperkamas kuo didesniam ratui žmonių. Jie taip pat didžiuojasi kurdami gaminius, kurie tausoja energiją, tausoja išteklius ir yra pagaminti iš perdirbtų ir atsinaujinančių medžiagų. Ikea investuoja į atsinaujinančią energiją ir ant daugelio parduotuvių stogų naudoja saulės baterijas; turi strategiją, kuri pabrėžia jos įsipareigojimą daryti teigiamą poveikį aplinkai; siekia iki 2030 m. tapti žiediniu, klimatui palankiu verslu, pabrėžiančiu produktų ilgaamžiškumą, tinkamumą perdirbti ir pakartotinį naudojimą.
Kitas puikus to pavyzdys – Adidas ir Parley for the Oceans bendradarbiavimas, kurio dėka buvo sukurti batai, iš dalies pagaminti iš perdirbto vandenyno plastiko. Ši partnerystė ne tik leido sukurti naujoviškus, ekologiškus produktus, bet ir padidino supratimą apie vandenynų taršą. Tai padėjo sustiprinti abiejų prekių ženklų požiūrį į aplinkos apsaugą.
Vartotojai vertina sąžiningumą, todėl prekės ženklai, kurie dirba nuosekliai ir sąžiningai visada laimi ir pritraukia lojalių klientų.
Inga