Dizaino Psichologija
Dizaino Psichologija
Dizaino sužmoginimas. Kiekvienas dizainas yra kuriamas žmonių žmonėms. Prekes perka žmonės, paslaugas perka žmonės. Net jei prekiaujate B2B – visur už verslo yra žmonės, kurie priima sprendimus, pasitiki preke ar paslauga arba ne. Todėl esminis prekės ženklo uždavinys – tapti žmogišku, priimtinu, suprantamu. Dizainas, turintis veidą, turi ir sielą, juk iš veido mes suprantame emociją, veidas ir sielos veidrodis.
Sužmogintas prekės ženklas patinka žmonėms. Pirmas žingsnis pradedant kurti prekės ženklą – įsivaizduoti jį kaip asmenybę: lygis, gyvenamoji vieta, hobiai, ir t.t. Sekantis žingsnis – šią asmenybę išreikšti per dizainą. Tikri žmonės kuria pasitikėjimą – verslas naudodamas darbuotojų, įmonės įkūrėjų, klientų nuotraukas, pasakodamas jų istorijas kviečia bendrauti, pasitikėti, būti artimu ir savu – dalimi prekės ženklo. Dizainas ir nuoseklus pasakojimas padeda užmegzti ryšį su klientu ir jį palaikyti. Už kiekvieno prekės ženklo dirba tikri žmonės – leiskite klientams pažvelgti į darbo užkulisius, tai kas vyksta įmonės viduje, įtraukite juos į darbo procesą, mokymą, pagalbą, bet ne į pardavimus. Žmonėms patinka būti komandos, grupės dalimi. Tapatybė žmones išskiria iš kitų su suvienija vienodas vertybes palaikančius. Prekės ženklas turi parodyti kas esate ir kam priklausys žmonės, perkantys jūsų prekę ar paslaugą. Tai nėra žmonių suskirstymas į dėžutes, tai yra kalbėjimas ta pačia kalba būdinga būtent tai klientų grupei, gyvenimas tomis pačiomis vertybėmis. Prekės ženklo sužmoginimas yra pirminis etapas, kuris reikalingas dar prieš pradedant kurti prekės ženklo strategiją, logotipą ir kitus dizaino elementus.
Žmonės yra užprogramuoti atpažinti modelius. Nuoseklumas daro jūsų prekės ženklą atpažįstamą: spalvos, balso tonas, vartotojo patirtis, logotipas, vaizdai. Žmonės pasitiki ir išlieka lojalūs. Spontaniškumas ir nenuoseklumas gali padėti žmonėms PAMIRŠTI jūsų prekės ženklą. Tai nereiškia, kad prekės ženklas negali pasikeisti. Kai prekės ženklas auga, eina į naujas rinkas, jis keičiasi, tokiu atveju keičiasi bendravimas, komunikacija su klientu. Pokyčiai juk ilgas procesas. Klientas turi apie tai žinoti, taip išvengiama atmetimo reakcijos. Kartais prekės ženklai nori sukurti unikalų dizainą, šokiruoti, išsišokti. Tačiau žmones apgauti sunkiai pavyks – užuot bandę įtikinti savo šokiruojančiais sprendimais, geriau dirbti su nusistovėjusiais ir „veikiančiais“ dizaino sprendimais, nes spalvų, formų ir kitų dizaino elementų asociacija žmonių smegenyse jau yra susiformavusi per tūkstančius metų.
Paprastas ir suprantamas dizainas, klientas supranta vertą ir naudą. Jei dizainas ar procesas sudėtingas, neaiškus – motyvacija išnyksta. Produkto ar paslaugos vertę lemia ne kaina, o vertė, klientas turi suprasti kokią vertę gauna pirkdamas prekę ar paslaugą: galbūt tai nemokamas pristatymas, nuolaida, bandomoji versija ar privilegijos nuolatiniams klientams.
Geštalo principai. Šalia esantys elementai – suvokiami kaip vienas elementas. Jei šalia simetriškų elementų bus pateiktas nesimetriškas, jis atkreips į save dėmesį. Svarbu apgalvoti – kas bus dėmesio centre, nes smegenys koncentruoja dėmesį į vieną elementą. Kiekvienas elementas turi patraukti dėmesį, perduoti tam tikrą žinutę ir nukreipti kito veiksmo link. Per daug dizaino elementų, netvarkos, vizualinio chaoso, gali privesti žmonės nepirkti prekės ar paslaugos. Geras dizainas yra toks, iš kurio nieko nebeatimsi, žmonės turi matyti esmę, o papildoma informacija turi būti tiesiog lengvai pasiekiama, neužgožianti..
Spalvos atspindi emociją, nuotaiką, padeda atpažinti prekės ženklą, išskirti jį iš kitų. Spalva turi atitikti prekės ženklo specifiką, klientų lūkesčius, kultūrinę kilmę, valdyti dėmesį ir emocijas, pabrėžti esminius elementus, nukreipti klientus, būti išskirtinės ir įsimintinos. Kartais tokie neatitikimai kaip pasikeitęs spalvų sodrumas, atspalvis, ryškumas – gali paveikti prekės ženklo atpažįstamumą ir suvokimą.
Formos taip pat svarbios kaip spalva, sukelia asociacijas, palengvina ar apsunkina suvokimą. Emocinis suvokimas vyksta per akimirką, vos pažvelgęs į prekės ženklo dizainą žmogus jau supranta ar galima juo pasitikėti, kokias emocijas jam sukelia prekės ženklo dizainas. Aštrūs kampai gali sukelti smalsumą ar baimę, netgi atstūmimą, bet dėmesį patraukia. Tuo tarpu kvadratas sukelia ramybės, pasitikėjimo, stabilumo, tvarkos jausmą. Apskritimas ir apvalios formos – tobulumo siekis, harmonija, saugumas, judėjimas ratu, cikliškumas. Spiralė – judėjimas, evoliucija, cikliškumas. Trikampės formos – dinamika ir judėjimas, veiksmas. Zigzagas simbolizuoja judėjimą, veržlumą, augimą. Lanksčios formos – lengvumas ir prisitaikymas, aptakumas, lankstumas, kūryba, unikalumas.
Veiksmingo prekės ženklo siekis – tapti be beveidžiu daiktu, o pasijausti žmogumi: elgtis kaip žmogus, kalbėti suprantama kalba, atrodyti žmogiškai ir suprantamai, atpažįstamai. Turėdamas asmeninį ryšį su prekės ženklu, klientas jaučiasi lyg draugas, o ne klientas. Prekės ženklo psichologija yra daugiau nei tik spalvos ar formos parinkimas, tai yra dizaino derinimas su vertybėmis, dizainas turi tapti vertybių veidrodžių. Sukurtas dizainas turi atrodyti taip, lyg sukurta būtent jam.
ISTUDIO
Jei norite sukurti dizainą, kuris užmezga ryšį su Jūsų klientu
Kreipkitės į ISTUDIO komandą: