Geras logotipas yra įsimintinas, autentiškas, aiškus, apie jus. Ne konkurentų kopija, ne bet koks šriftas + iliustracija, ne sudėtingas piešinys, kuriame telpa visas gyvenimas.
Iššūkis kuriant logotipą yra ne pačio logotipo sukūrimas. Tai gali trukti vos 10 min. Iššūkis yra klausimyno analizė ir pajautimas kuo gyvenate jūs, jūsų įmonė, jūsų darbuotojai, jūsų prekės ar produkto pirkėjas, kaip jis jaučiasi pirkdamas, kokią vertę jūsų prekė ar paslauga teikia. Logotipų kūrimas yra jausmo perteikimas. Įkūnijimas. Bet ne meno kūrinys.
Logotipas yra apie verslą, todėl logotipas turi būti suprantamas visiems, aiškus, matomas, įkaitomas, nesukelti dviprasmiškų minčių, neigiamų asociacijų.
Keletas paskutiniai metais mano kurtų logotipų ->
Iššūkis yra ne tik apjungti visumą į vieną mažą užrašą ar užrašą ir simbolį, iššūkis yra padėti klientui suprasti, kad logotipas yra skirtas ne jam asmeniškai, o jo verslo klientui. Iššūkis yra pajausti kuo gyvena klientas ir taikliai pasiūlyti jam jo prekės ženklo vieną iš svarbiausių elementų. Iššūkis yra rasti dialogą su klientu, kai jis tvirtai nori nukopijuoti konkurentų identitetą, ar savo sukurtą meno kūrinį perkelti į logotipą.
Sukurti paveiklėlį užtrunka 15 min, sukurti gerą logotipą savaitę ar ilgiau. Idealu jei yra galimybė pamatyti kuo gyvena verslas: jei tai kepykla – geriausias būdas sukurti gerą logotipą, pamatyti kaip kepamos bandelės; jei tai NT projektas – išsamiai išsianalizuoti projektą/-us, vietos unikalumą, apylinkių unikalumą, fasadų, išplanavimų, teikiamų verčių išskirtinumą, tikslinio kliento gyvenimo būdą. Bent trumpam pagyventi kliento gyvenimą, ir ne tik kliento, o kliento tikslinio kliento, t.y. to žmogaus, kuris pirks prekę ar paslaugą.
Kodėl vengti nemokamų logotipų, identiteto kūrimo DI įrankių?
Internete gausu įrankių, siūlančių nemokamai susikurti logotipą vos per kelias sekundes. Tačiau toks sprendimas gali pakenkti jūsų verslo įvaizdžiui ir reputacijai.
Neautentiška: daugeliu atvejų naudojami tie patys šablonai, todėl rizikuojate turėti identišką ar labai labai panašų logotipą. Autentiškumas yra šių dienų vertybė, kurios vaikosi dauguma prekės ženklų, norėdami tapti matomi. Šabloniškumas nėra įdomus.
Tapatybė: tokie logotipai neatsižvelgia į jūsų verslo esmę, jausmą, charakterį, tikslinę auditoriją, vertybes ar rinkos niuansus. Į tai gali įsigilinti ir pajausti tik žmogus.
Teisinės problemos: naudojant šablonus ar neaiškios kilmės grafinius elementus, kyla autorinių teisių pažeidimo grėsmė. Dirbtinio intelekto kurto logotipo negalėsite registruoti, nes nebus aiškus kūrėjas. Kadangi logotipas negalės būti užregistruotas – jį galės lengvai iš jūsų nukopijuoti, pavogti. Jei neturite raštiško susitarimo dėl autorinių teisių perdavimo – dizaineris vis tiek lieka logotipo autoriumi net ir po apmokėjimo. Nemokamas logotipo kūrimas ar logotipo užsakymas pas pradžiamokslius, nesuteiks jums teisinės nuosavybės į logotipo naudojimą.
Techniniai trūkumai: DI kurti logotipai dažniausiai neturi vektorinių failų – jie negalės būti naudojami spaudoje, png failų – negalės būti naudojami be fono, pvz.: ant nuotraukos, įvairių logotipo proporcijų ar išdėstymų pvz. stačiakampė, kvadratinė, apskritimo formos logotipas. Ir dažniausiai neturi išsamaus firminio stiliaus aprašymo, kuriame būna aprašoma kur, kaip ir kada naudoti ar nenaudoti logotipo, šriftų derinimo taisyklės, spalvų kodai, firminės atributikos naudojimo pavyzdžiai ir taisyklės, grafiniai elementai ir t.t.
Investicija į profesionalų logotipų kūrimą yra ilgalaikė vertė jūsų verslui – tai ne tik dizainas, bet ir pasitikėjimo kūrimas, išskirtinumas bei nuoseklus prekės ženklo įvaizdis.
Prekės ženklo autorinių teisių perdavimas – tai oficialus dokumentas arba sąlygos sutartyje, kuriomis dizaineris ar agentūra perduoda jums teisę:
Be autorinių teisių perdavimo negalite teisėtai naudoti logotipo.
Naudodami nemokamus, šabloninius, DI kurtus logotipus (pvz., iš “Canva”, “Looka”, “Hatchful” ir pan.):
neturite išskirtinių teisių – tas pats logotipo dizainas gali būti naudojamas ir kitų įmonių;
dalis elementų gali priklausyti trečiosioms šalims – pvz., ikonų autoriai ar šriftų licencijos gali turėti ribojimų komerciniam naudojimui.
negalite registruoti logotipo kaip prekių ženklo.
Dirbdami su profesionalia kūrybine agentūra ISTUDIO:
Rebrandingas
Logotipo ar firminio stiliaus atnaujinimas (rebrandingas) yra puikus sprendimas, kai:
Atnaujintas logotipas gali suteikti jūsų verslui naujos energijos ir padidinti pasitikėjimą klientų akyse.
Parašyk mums – aptarsime tavo poreikius ir pasiūlysime geriausią sprendimą.
Istudio:
Logotipų kūrimas | Prekės ženklo kūrimas | WEB dizainas | Dizaino agentūra, kuria pasitiki augantys verslai.